Използваме бисквитки. Като използвате нашия сайт, вие се съгласявате с ползването им.
Приемам | Разбери повечеПетия международен образователен форум “Градът като учебна площадка. Използване на градската среда за модерно и качествено образование ” организиран от Община Варна. Вече стана традиция в рамките на форума да се осъществи специална ученическа и студентска секция под надслов „Учащите във Варна представят“.
Моля за съдействие, тази информация да стигне до Студентските съвети и информационните зони, като очакваме Вашите студенти да се включат като слушатели или като презентатори (самостоятелно или в екип). Участниците в тази секция ще присъстват на откриването на форума на 9.10.2025 г. от 10.00 часа в Аулата на ИУ – Варна, а програмата на студентите и учениците ще се реализира същия ден от 13.30 часа в Народна астрономическа обсерватория и планетариум „Николай Коперник“, гр. Варна. Всички участници във форума ще получат сертификат за участие от Община Варна.
Всички участници в секцията „Учащите във Варна представят“ е необходимо да се регистрират на линка: https://edfor.varna.bg/
registration Участниците с презентация в програмата е необходимо да се регистрират и в този формуляр: https://bit.ly/44nGUev
Стремежът ни е форумът да се утвърди като ежегодно образователно събитие за споделяне на опит, иновации и компетенции. То е част от стратегията за развитие на Варна като град на иновациите и растежа, град без периферия, желано място за кариерно развитие и професионално усъвършенстване.
Форумът е предназначен за образователни експерти, педагогически специалисти и преподаватели от детски градини, училища и висши училища, за кметове и експерти от общинските администрации от страната и от побратимените и приятелски градове на Варна, градове - партньори по програма Еразъм+.
Как могат градските пространства (музеи, паркове, архитектурни обекти, транспортни системи) да бъдат интегрирани в учебния процес?
Примери за успешни проекти и инициативи в различни градове.
Сътрудничество между училища, общини и културни институции за създаване на отворени образователни пространства.
Как AI може да подпомогне персонализираното учене чрез анализ на данни за средата и поведението на учениците?
Дигитални платформи, добавена и виртуална реалност за градско учене.
Етика и предизвикателства при използването на изкуствен интелект в образователни дейности извън класната стая.
Използване на града за практически STEM проекти – измерване на екологични показатели, анализ на транспортни системи, проектиране на умни градове.
Градски социални експерименти и участие на ученици в решаването на реални обществени проблеми.
Развитие на креативността и критичното мислене чрез градски предизвикателства и игрови методи.